Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
روايات

قصة حقيقية حدثت بالفعل

انا احمد من المنيا 27سنة مدرس رياضة
بعد اسبوع من زواجي
جالنا اصحاب مراتي علشان يسلمو ويطمنو عليها كلهم من نفس سنها كانو اصحاب من الجامعه وانا اعرفهم من ايام الخطوبه وكانو دايما مع بعض في الجامعه هي أول واحده في أصحابها تتجوز
كانت سهره حلوه جدا هزار وضحك وطبعا اتفرجو علي كل الشقه والحاجات بتاعتها ولبسها كله وكانو معجبين جدا بديكور الشقه والعفش والاجهزه ماسبوش حاجه الا لما شافوها

 

واكلنا
سهرانا وكانت اجمل الزيارات اللي جتلنا بعد فرحنا مشيو حوالي الساعه عشره بالليل قامت مراتي تظبط الصاله وتشيل الكوبيات والحاجات اللي استعملناها وراحت تغسلهم في المطبخ وانا اساعدها وانضف السجاده والترابيزه ومكان ما كنا قاعدين
خلصنا وقعدنا نهزر ونتفرج علي التليفزيون وكان فيلم رومانسي خلصنا الفيلم وقمنا عشان ننام دخلت اخدت دش وهي كمان اخدت الدش بتاعها ودخلنا او,,ضيتنا
ودخلنا

 

الســ,رير وبنتكلم عن أصحابها اللي كانو لسه ماشيين لقيت حد بيخبط علي باب الاوضه
انا قولت اكيد تهيؤات
وتقريبا هي كمان مركزتش مع الصوت وكوتقريبا هي كمان مركزتش مع الصوت وكلملنا كلام عادي مفيش ربع ساعه لقيت خبط علي الباب تاني بصينا لبعضنا وقولتلها في دي تاني مره اسمع الصوت ده
قالتلي وانا كمان واحنا متأكدين ان مفيش حد غيرنا في الشــ,قه وانا متأكد اني قفلت

 

الباب كويس
سكتنا وهي خافت وانا
قولتلها ثواني قمت نورت
النور الكبير وخرجت اشوف في ايه ملقتيش
حاجه نورت كل نور الشقه وشوفت كل الاوض ملقيتش حاجه رجعت لقيتها مرعوبه قولتلها متخافيش مفيش حاجه ممكن يكون حد من جيرانا في الدور خبط بصوت عالي شويه واخدتها في حضني عشان تتطمن
وفضلت اهديها لما نامت وانا متأكد ان الخبط كان علي باب الاوضة نامت ونمت انا كمان وصحيت الصبح لقيتها صاحيه ومجهزه الفطار فطرنا عدي اليوم تمام واول ما دخلنا الاوضه ونمنا علي الســ,رير لقينا الصوت تاني
لقيتها اتنفضت من الخوف جانبي طمنتها وقمت من جانبها اخدت بخاخه فاضيه وعبيتها مياه.

 

وقريت عليها الرقيه الشرعيه وآيات معينه سورة البقرة وآل عمران والصافات آية الكرسي والمعوذتين
والأخلاص
بعد ما رشيت الشــ,قه بالميه اللي قريت عليها قرءان الا الحمام
وشغلت التليفزيون علي قناه القرءان الكريم
ودخلت الاوضه وبقرب من مراتي لقيت باب الشــ,قه الخارجي بيخبط تاني
طبعا مراتي بقت ميته من الر,عب بس انا اتأكدت اني اثرت علي المخلوق ده وقدرت اخرجه من الشــ,قه
طمنتها وقولتلها مش هتسمعي صوت تاني خرجت فتحت باب الشــ,قه ورشيت قدامها تقريبا رشيت الدور كله
والسلم فوق وتحت وباب الأسانسير ودخلت عشان اشوف اخرتها معاه

 

اكيد الكل مستغرب انا ليه بتعامل
بهدوء كدا ومش خايف
ودا اولا عشان انا ليه شيخ صديقي وحضرت معاه اكتر من موقف
ثانيا عشان مراتي تحس بالامان
دخلت الاو,ضه ومنتظر اشوف هيخبط تاني ولا ايه يتبع
لملنا

 

كلام عادي مفيش ربع ساعه لقيت خبط علي الباب تاني
الحمدلله ملقيتش صوت تاني يوم اتصلت بصديقي
وقولتله علي اللي حصل قالي اكيد ده عمار البيت
وانت كدا خلاص مشيته بس هعدي عليك احصن البيت
وجه بالليل واول ما دخل الشــ,قه
لقيت مراتي وقعت من طولها بقولها
في ايه قالتلي

رجليا انا اتشليت شلتها نيمتها في ســ,ريرها وخرجت
بيسالني في ايه قولتله سكت
وقالي كدا الموضوع مش عمار المكان روح هات لي كوبايه فيها شوية ميه
جبت له البخاخه اللي استعملتها وبيتها ميه
مسكها بدء يقرء فيها بصوت واطي
حوالي ربه ساعه لقيت مراتي بتصرخ جوه
دخلت لقيتها وشها ازرق وبتتخــ,نق ومش عارفه تتنفس
ناديت عليه بسرعه الشيخ قراء علي رأسها

 

وفضل يقرء حوالي نص ساعه لقيت وشها بدء يرجع تاني وبتتنفس بهدوء
وراحت في النوم
اخدته وخرجنا قعدنا
في الصاله وانا مستغرب في ايه.
بسأله في ايه قالي مين دخل اوضتكو من بعد الجواز
قولتلو طبعا قرايبها يوم الصباحيه وصحابتها
اللي لسه كانو موجودين من بيومين قالي طيب انا هنزل وارجعلك تاني بسأله طب في ايه قالي لما ارجع هتعرف
علي الساعة وصل الشيخ بس فجاءة النور قطع.

 

بعد ما رشيت الشــ,قه بالميه
اللي قريت عليها قرءان
وشغلت التليفزيون علي قناه القرءان الكريم
ودخلت الاو,ضه وبقرب من مراتي لقيت باب الشــ,قه الخارجي بيخبط تاني
طبعا مراتي بقت ميته من الرعب بس انا اتأكدت اني اثرت علي المخلوق ده وقدرت اخرجه من الشــ,قه
طمنتها

 

وقولتلها مش هتسمعي صوت تاني خرجت فتحت باب الشقه ورشيت قدامها تقريبا رشيت الدور كله
والسلم فوق وتحت وباب الأسانسير ودخلت عشان اشوف اخرتها معاه
اكيد الكل مستغرب انا ليه بتعامل بهدوء كدا ومش خايف
ودا
اولا عشان انا ليه شيخ صديقي وحضرت معاه اكتر من موقف
ثانيا عشان مراتي تحس بالامان
دخلت الاوضه ومنتظر اشوف هيخبط تاني ولا ايه
الحمدلله ملقيتش صوت تاني يوم اتصلت بصديقي

 

وقولتله علي اللي حصل قالي اكيد ده عمار البيت
وانت كدا خلاص مشيته بس هعدي عليك احصن البيت وجه بالليل واول ما دخل الشــ,قه
لقيت مــ,راتي وقعت من طولها بقولها في ايه قالتلي
رجلي انا اتشليت شلتها نيمتها في ســ,ريرها وخرجت
بيسالني
في ايه قولتله سكت وقالي كدا الموضوع مش
عمار المكان روح هات لي كوبايه فيها شوية ميه
جبت له البخاخه اللي استعملتها وبيتها ميه
مسكها بدء يقرء فيها بصوت واطي

 

حوالي ربع ساعه لقيت مراتي بتصرخ جوه
دخلت لقيتها وشها ازرق وبتتخنق ومش عارفه تتنفس
ناديت عليه بسرعه جه حط ايده علي رأسها
وفضل يقرء حوالي نص ساعه لقيت وشها بدء يرجع تاني وبتتنفس بهدوء
وراحت في النوم
اخدته وخرجنا قعدنا في الصاله وانا مستغرب في ايه بسأله في
ايه قالي
مين دخل اوضتكو من بعد الجواز..يتبع

 

قولتلوطبعا قرايبها وصحابتها
اللي لسه كانو موجودين من بيومين قالي طيب انا هنزل وارجعلك تاني بسأله طب في ايه قالي لما ارجع
هتعرف ونزل جاب
بخور ومية موارد وحاجه كدا اسمها حنتيت وحاجات انا معرفهاش وجاب فحم وقالي
هات لي
حله كبيره مليانه ميه وحاجه اولع فيها الفحم جبتله اللي طلبه ودخلنا الاوضه ولسه مراتي نايمه محستش باي حاجه مع ان نومها خفيف جدا
ااقل حاجه بتصحيها ولع الفحم وحط عليه بخور

 

وبدء يقرء شويه ولقيت مراتي بتزوم وبتصرخ وبتقوله اخرج برا انتي جاي تعمل ايه انت عايز تموتني
رد عليه الشيخ قاله انت اللي بتعمل ايه هنا وعايز منها ايه قالو انا غصب عني مأمور اني
ابعدهم عن بعض واخرب البيت
الشيخ قاله مين اللي بعتك وعايز يخرب البيت ليه سكت ومش عايز يرد الشيخ سأله تاني برده ساكت
رجع
الشيخ يقرء تاني وحط بخور من نوع تاني
الجــ,ن وقتها بدء يصــ,رخ ويتألم ويقوله كفايه

السابق1 من 2
تابع المقال

مقالات ذات صلة

شاهد أيضاً
إغلاق
زر الذهاب إلى الأعلى

أنت تستخدم إضافة Adblock

برجاء دعمنا عن طريق تعطيل إضافة Adblock